lördag 25 januari 2020

Ett förväntansfullt svin

Lite småköp och ett större då börserna dippade pga nått virus i Kina eller vad det nu var denna gången.

Köpt 5 st Kungsleden
Köpt 2 st Axfood
Köpt 11 st Avanza Holding
Köpt 29 st Gladstone Investment Corp

Rapportsäsongen har dragit igång så smått, har några få bolag jag tänker ha lite koll på. Var ju med i noteringen av konsultbolaget Transcendent Group och ligger back som satan, procentuellt iaf, och jag väntar på vad det kommer sägas om vinst och ev. utdelning. Får se vad det verkar bli för slags bolag på börsen, verkar det dåligt och eller utdelningssnålt kanske jag tar smällen och säljer av skiten. Får bli en läxa, köp inte vad du inte förstår och inte orkar läsa på om.
Sampo kommer ju sänka utdelningen och det kan vara ok, om det kommer något hint hur det blir framöver är desto mer intressant, om det fortsätter sjunka får det bolaget kanske gå. Historiskt har dom faktist kunnat gå tillbaka till bra och ihållande utdelningar efter en enstaka sänkning.
Annars har det ju knorrats om att både H&M och Telia kan komma att sänka sina utdelningar, blir spännande att se hur dom tänker.

Det finns många potentiellt roliga köp i min lilla värld om jag skulle behöva sälja av ett innehav eller två, tyvärr inga svenska med dagens värdering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar