fredag 14 februari 2020

Risk on

Det kinesiska fladdermusätarviruset var inte jordens undergång det heller och det är nya ath:s lite varstans. De flesta årsrapporter har tagits emot bra och det blev inte några oväntade utdelningssänkningar heller.
Axfood har gått tillbaka lite kursmässigt efter rapporten och jag fick till ett större inköp vilket gjorde mitt yield on cost till ungefär 4% vilket jag är väldigt nöjd med. Blivit några småköp med.
Fick använda lite mer kredit än jag egentligen vill till Axfood-köpet men jag har väntat och väntat på att kunna fylla på där så det fick bara bli så när jag såg tillfället, betar av det direkt vid löning.

Köpt 5 st Skistar B
Köpt 30 st Gladstone Investment Corp
Köpt 4 st Hennes & Mauritz B
Köpt 57 st Axfood

Det återstår väl att se hur världsekonomin påverkas av coronaviruset längre fram men som det ser ut just nu är det risk on igen.

1 kommentar:

  1. Jag är Anita Jean från USA , jag hade problem med att bli gravid och föda barn efter 11år av äktenskapet, jag har varit på flera sjukhus men kunde inte föreställa sig förrän jag såg ett vittnesbörd på internet om hur Dr Adeleke hjälpa en dam med sina rötter och örter sirap.. Jag kontaktade honom utan tvekan och han sa till mig allt jag behöver göra, vilket jag gjorde därefter, till min största förvåning, jag blev gravid inom en kort period och jag är så glad att berätta för alla att jag är en mor till barn. Han är en Gud skickas så kontakta honom för alla problem på (aoba5019@gmail.com) eller kontakta honom på Whatsapp: +27740386124 

    SvaraRadera