söndag 19 januari 2020

Kort uppdatering

Det verkar inte bli något tredje världskrig och börserna når nya ath:s. I väntan på större köplägen i mina svenska innehav har jag köpt in mig i ett amerikanskt investmentbolag som månadsutdelar. Bra direktavkastning och bra kursutveckling de senaste åren.
Känns alltid lite risky med utländska bolag man inte känner till så bra sen innan, men vad jag läst så verkar allt bra och den finns i en del mer pålästa svenska investerares portföljer.

Köpt 31 st Gladstone Investment Corp
Köpt 2 st Axfood
Köpt 3 st Hennes & Mauritz B

Har som synes fyllt på lite i den svenska portföljen med, HM har ju bra DA än och Axfood verkar vägra sjunka från sin ganska höga värdering, men jag gillar bolaget och direktavkastningen är ok ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar