fredag 9 april 2021

Tvärdrag i portföljen

 Efter att Autoliv tog bort utdelningen under förra året har jag inte hittat någon information om när den kan tänkas vara tillbaks, tycker det är ok att ställa in utdelningarna som det såg ut förra året men tillsammans med bristen på information är detta för dåligt för att få stanna kvar i en utdelningsportfölj. Samma gällde Duni, verkar inte bli någon utdelning i år heller och ingen verkar bry sig. Synd när dom hade en bra liten utdelningshistoria.

Gick med en liten vinst där och investerade pengarna i Fjordkraft och 3M istället. Fjordkraft har dippat i år, ger en fin utdelning och jag tror/hoppas att aktien återhämtar sig. 3M är nytt innehav och som Amerikansk utdelningskung(eller aristokrat?) skulle det troligtvis bli lite mer liv i luckan än det blev när Autoliv ställde in sina utdelningar. Sämre direktavkastning men det tar jag, dippar den är det bara att fylla på.

Hufudstaden sänkte sin utdelning och därmed sin chans att bli en av Sveriges första utdelningsaristokrat. Tråkigt, dividerade fram och tillbaka om jag skulle sälja ännu ett innehav, men mest tack vare att jag tror mycket på ett annat fastighetsbolag fick den med gå. Liten förlust, allt investerades i Sbb b. Iljia Batlyan må vara en karaktär och vattendelare men jag tror jag skulle ångra mig om jag inte går in där lite tyngre.

Pandemin blev ett litet stålbad för utdelningsportföljen, och med tanke på hur stor påverkan denna kris har haft på världen är jag ändå rätt nöjd över att det bara resulterade i några få bolag i portföljen fick säljas. Hoppas att jag slipper ens tänka på att sälja mer framöver.

I Tech och Tillväxportföljen har Airbnb kommit in på ett hörn, tror att detta bolag kommer förändra hur vi semestrar i framtiden. Det har de redan gjort iofs, men hoppas på att det inte är för sent att hoppa på tåget.

Portföljen och utdelningssidan är uppdaterad, utdelningarna trillar in och nu drar den Svenska utdelningssäsongen igång. Bara att köpa vidare!

1 kommentar:

  1. Bekins Feldman
    Hej tittare, jag heter Bekins och jag delar mitt eget vittnesbörd i verkligheten, min mamma presenterade mig för denna häxdoktor när hon upptäckte att jag inte kunde impregnera min fru efter tre års äktenskap. Jag måste erkänna att detta ledde till så många kaos i vårt äktenskap och ledde till en skilsmässa. Min mamma, han är väldigt andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och lättnad impotensen så att vi kan få våra egna barn tillsammans. Jag avvisade helt och hållet för att det var väldigt olikt mig men det kom till en ponit när jag var tvungen att kontakta honom för att veta vad det innebär och sedan kastade doktorn några kraftfulla trollformler på mig och fick min fru att återvända till mig efter att ha varit borta i ungefär sex månader . Jag utförde de nämnda ritningarna noggrant att det som frågades av mig. Nu är vi helt nöjda och denna fantastiska union är välsignad med två vackra munchkin. Efter detta stora mirakel hände och löste helt mina problem. Jag gav ett starkt löfte om att så länge jag lever, kommer jag att fortsätta att vittna om godheten i hans stora verk, och för dem där ute som står inför relationer och äktenskapliga svårigheter bör snabbt kontakta honom utan att tveka och bli ett lyckligt vittne som mig Han botade mig från en impotent man till en riktig man. Här är hans kontakt WhatsApp-nummer: +2348122948392
    Mail: dregwalispellbinder@gmail.com.

    SvaraRadera