fredag 5 juli 2019

Knegar på

Har börjat fylla på i ett nytt innehav i Reality Income. Populär Reit med fin historik. Har väntat på bättre DA ett tag men nära 4% får duga i dagens läge.
Har även fyllt på i Telia, gamle gode kupongklipparvän. 
Missade att köpa Holmen på dippen, var för girig angående DA:n, svider lite nu. 

Köpt 12 st Reality Income Corp
Köpt 14 st Telia Company

Blir nog inga större köp framöver om inte det kommer en sättning, känns inte bra att köpa för mycket när börserna gått så bra som de gått i år. Dessutom borde jag fylla på krigskassan som jag nallat på lite. Med det sagt är jag ändå lite sugen på Kungsleden, Hemfosa och Hufudstaden. Det är väl bara att hoppas på sämre tider. Trevlig sommar! 

1 kommentar:

  1. Tjena Pluring,
    Härligt att du börjat köpa Realty som är mitt största utländska innehav. Som jag skrev tidigare kan du även kolla på EPR Properties. Kör också månadsutdelning och DA på runt 6%. Jag äger båda dessa och har även efter tips från bloggkollega även köpt in mig på Oxford Lane Capital. Månadsutdelning och DA på dryga 15%!?

    Kolla den om du är intresserad och x-datum är 23:e för Juli utdelningen. Självklart lite större risk än Realty men kanske värd en liten slant?

    Ha det gott.

    // Malte

    SvaraRadera