måndag 29 juli 2019

Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen


Löning tillsammans med semesterersättning tjångades in i depån, självklart kunde jag inte hålla mig från nya inköp som jag lurade lite på i förra inlägget. Dock hamnade det mesta i bufferten.

Köpt 88 st. Skistar B

Har väntat ett tag på att få komma in med bättre direktavkastning men 3% får duga, om man också ser på den långsiktiga kursutvecklingen är det en riktigt bra aktie. Och 3% är inte fy skam, dessutom utdelning i december, utdelningskalendern jublar. Ett bolag som jag killgissar kommer att gynnas av svag krona och trenden att semestera hemmavid.

Nu myser jag vidare framför lyxfällan, kanske skulle ta lite snabblån inför nästa månads investeringar, löningen kommer vara mager. Får räkna på detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar