söndag 3 maj 2020

I dessa tider

Blir en kort rapport om min handel och inte mycket mer. Finns inte mycket att säga om pandemin som inte redan sagts i oändlighet. Men sen sist har börserna både kraschat och återhämtat sig ganska bra och jag kan stolt säga att jag inte fått kalla fötter och sålt vid fel tillfälle.
Har minskat i svensk industri och ökat i fastighet, tror fortfarande att vänsterpolitiken kommer göra att det kommer bli sämre att äga och driva företag i detta land så borde väl kanske inte putta in mer pengar i svenska bolag egentligen, men har ju väntat så på att fastighetsbolag ska bli lägre värderade.

Sålt 127 st Volvo B
Sålt 72 st Skf B

Köpt 8 st Reality Income
Köpt 39 st Kungsleden
Köpt 16 Telia Company
Köpt 12 st Hufvudstaden
Köpt 6 st Castellum
Köpt 10 st Bank of Nova Scotia
Köpt 4 st Intrum

Känns lite fel att det blivit en del försäljningar i år när det egentligen inte är något jag borde hålla på med men tycker det är motiverat att vikta om när spelreglerna förändras, vilket jag tycker dom gör när politiker går in och försöker styra/hota privatägda företag. Gjorde inga förluster på Volvo och Skf iaf så det är jag nöjd med.
Har ändå hållt min strategi ok och handlade även när det såg som mörkast ut, använde belåning en del som jag betat ner vid löning och skatteåterbäring. Nu är den låg igen.

Funderar fortfarande på om det kanske är vettigare för mig att investera i en skogsfastighet men än så länge har jag fortsatt investera absolut mest i aktier. Vi får se vad framtiden har att erbjuda.

3 kommentarer:

  1. Tjenare Grisen!

    Ja denna kris tror jag blir en ögonöppnare för mången utdelningsinvesterare. Har aldrig varit med om att så många bolag drar in eller sänker utdelningarna på så kort tid, speciellt de som inte verkar vara i någon uppenbar kris. Är grymt besviken på telecombolagen, speciellt Orange och Millicom som ska vara ocykliska kassakor med stabila utdelningar i ur och skur. Millicom drog tillbaka hela sin utdelning och orange sänkte med ca 60%. Telia levererade dock stabilt.

    Känns som om det ligger minor i stort sett varenda bransch...

    SvaraRadera
  2. Alla som läser den här artikeln som går igenom äktenskapskris, och för dem som delar hemliga tårar av hjärtsvängningar är idag alla dina problem över, bara ett enkelt e-postmeddelande till den stora Dr.Oduduwa Love Spell Temple i dag (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
    Min bön är att hitta lycka i kärleksliv och äktenskap, oavsett vad som händer i våra äktenskap, vi bör alltid försöka göra rätt sak och uppskatta vad vi har. kämpa för att ditt äktenskap ska fungera med alla nödvändiga medel och tillgänglig hjälp finns här för dig nu.
    Jag har denna kraftfulla avsikt att dela detta fantastiska vittnesmål här ute kommer det att motivera att hjälpa så många unga eller gamla par att lösa sina äktenskapsproblem.
    När två personer verkligen bryr sig om varandra, kommer de alltid att leta efter ett sätt att få det att fungera, oavsett hur hårt och svårt sättet att lösa problemet är att söka lycka är den verkliga kärnan i existensen.
    Jag vet att Dr.Oduduwa kan vara till god hjälp för dig idag, kontakta hans personliga adress via: dr.oduduwaspellcaster@gmail. com

    SvaraRadera
  3. Jag är här för att vittna om vad Dr James gjorde för mig. Jag har lidit av (GENITAL HERPES VIRUS) sjukdom under de senaste fyra åren och har haft konstant smärta och klåda, särskilt i min privata del. Under det första året trodde jag på Gud att jag skulle bli botad någon dag. Denna sjukdom började cirkulera över hela kroppen och jag har tagit behandling från min läkare som ingenting fungerar, för några veckor sedan kom jag över ett vittnesbörd om Kasha, på internet vittnar om en herbalist som heter Dr James från Västafrika, om hur han botade honom från 7 år HSV 2. Och han gav också den här e-postadressen ... [drjamesherbalmix@gmail.com] ..., rådgivande någon att kontakta honom för att få hjälp om någon typ av sjukdomar som han skulle vara till hjälp, så jag mailade honom och berättade om min (HSV 2), han sa till mig att jag inte skulle oroa mig för att jag kommer att bli botad !! Jag tvivlade aldrig på honom. Jag tror att han kan bota mig också, Dr James förberedde och skickade mig helande olja, tvål, rötter och örter som jag tog. Under den första veckan började jag uppleva förändringar över hela mig, efter fyra veckors användning av hans rötter / örter, olja och tvål blev jag helt botad. inte mer klåda, smärta på mig längre som Dr James försäkrade mig. Efter en tid gick jag till min läkare för att göra ett nytt test. resultatet blev negativt. Så vänner, mitt råd är om du har en sådan sjukdom eller känner någon som lider av den eller någon annan sjukdom som HPV, HBV, HIV / AIDS, ALS, HBP, CANCER, NEPHROTIC SYNDROME, etc. kan du kontakta Dr James växtbaserade blandade hemmet av välbefinnande direkt på hans .... drjamesherbalmix@gamil.com ... Han är en bra man, och han kommer att hjälpa dig.

    SvaraRadera