onsdag 11 december 2019

Julpyssel i kapitalstian


Använde lönen och utdelningar till att beta av belåningen, är nere på 0% ränta och där ska jag stanna. Väldigt tråkigt att inte kunna göra några större inköp den här månaden men det får bli en läxa, får hushålla med pengarna lite bättre helt enkelt. Kanske får bli ett mål inför nästa år, mindre och fler inköp. På tal om nästa år ser jag mycket fram emot att summera detta, mitt första investeringsår med fokus på utdelningar.

Hade velat öka i mina Svenska innehav men kurserna har ju stuckit iväg mest överallt så egentligen är det väl ok att ta det lugnt med inköpen just nu. Telia och HM ligger dock fortfarande på bra DA och jag ville testa hur det känns att skala av lite i något innehav som gått väldigt bra, även om jag helst inte säljer alls. Men det blev faktiskt en liten omfördelning i den Svenska portföljen:

Sålt 3 st Atlas Copco A
Köpt 14 st Telia Company
Köpt 6 st Hennes & Mauritz B

Atlas har gått fantastiskt bra sen inköp och ligger tungt i portföljen, även om jag som sagt drar mig för all försäljning kändes detta ok. Men det lär inte hända snart igen, det jag lärt mig av tidigare dåliga affärer är bland annat att jag säljer för lättvindigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar