fredag 1 november 2019

Grisar vidare

Ett av mina favoritinnehav föll några procent utan att jag hittade någon vettig nyhet om varför så det blev ett litet större inköp där.

Köpt 20 st Old Republic International
Köpt 4 st Hennes & Mauritz B

Old Republic(Amerikanskt försäkringsbolag) är en otroligt stabil och fin utdelare med en bra kursutveckling dessutom, ett mycket anrikt bolag. Därför tvivlade jag inte många minuter på att fylla på vid en sån dipp, kan vara lite sämre siffror i Q3 som spökade men om man ser historiskt så är detta ett bombsäkert köp.

Sen jag köpte H&M för att testa hur det kändes att äga bolaget igen har det stuckit iväg upp kursmässigt och såklart ångrar man sig att man inte köpte mer direkt. Men men, jag biter i det sura äpplet och fyller på, fortfarande bra direktavkastning.

Tyckte Holmen var för dyr vid 200 sek och nu är den väl över 300. Herregud. Annars har jag suktat länge efter Avanza och Latour, inga höjdare sett till direktavkastning men bolag som jag med glädje lagt i byrålådan. Vi får se till nästa löning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar